dimecres, 12 de maig del 2010

En Diagonal




Vaig votar ahir, sobre la reforma de la Diagonal. I és igual el que votés, rambla o bulevard... la qüestió és que després de sentir i llegir les opinions a mitjans de premsa i televisió, he arribat a la conclusió que l'opció C és la d'aquells que no veuen bé la reducció del trànsit de cotxes a la ciutat.


Tot i que es pot criticar molt com s'ha portat a terme la participació prèvia, la consulta i la poca concreció de les propostes (avui llegeixo que tot i que guanyés una de les dues opcions no es garanteix el pas del tramvia ¿¡!?) considero que cal rebatre els arguments que s'ha fet servir per menysprear la consulta:


"El principal interessat en el pas del tramvia és l'empresa concessionària pel negoci que faran". Sense comentaris. Apliquem aquest criteri a qualsevol mitjà de transport públic i tanquem la paradeta? I qui es mostra en contra, com el RACC, que no té interessos econòmics molt més importants?


"La població no és madura per participar en aquest tipus de decisions urbanístiques" . I on posem el límit a la participació ciutadana? Descartem per tant els pressupostos participatius, ja que per votar si és prioritari posar un hospital caldria que la població fos experta en recursos sanitaris? Per cert que altres veus demanen per que no es va consultar el pas de l'AVE per l'Eixample, qüestió bastant tècnica, no? En què quedem?


"La participació és cara". Home sí, tanta banderola, ordinadors, exposició als jardinets de Gràcia... segur que es podia haver fet més barat. Però la participació ciutadana, sí senyors, és cara.

"Primer que fomentin més el transport públic". Apart que aquest argument és vàlid ad eternum crec que creuar Barcelona amb tramvia i millorar el carril bus més lent de Barcelona és una bona aposta.


"Ara no toca, temps de crisi, és com reformar el pis quan ens hem quedat a l'atur". Ja m'agradaria haver sentit aquest criteri per part dels polítics quan es parlava de la innecessària nova terminal del Prat, o de foradar Collserola, o del Pla d'Infrastructures... o és que només es fa servir aquest argument quan s'ha d'invertir en millorar la qualitat de vida dels ciutadans?


En fi, que no sé si m'agrada més la Rambla o el Bulevard. El que si que veig és que els lobbies pro-cotxe s'ha posat ben d'acord per fer-nos creure que és impossible treure el cotxe de la ciutat. I per això he votat.